Wednesday, November 30, 2011

APAM POLKADOT DAN DIY BOW NECKLACE

hri ni sbb boring trus capai ipad then bukak resepi apam polkadot..maklum lh dh lama x mkn! benda klu buat sekali sekala mmg sedap dimakan..so tgk brg lak ada ape lgi bersiap sedia la mixer mengerahkn kederat memutar adunan apam aku tu smpai kembang btul..klu tak kembang tak jdi la apam tu.. dan aku lak suka klu apam aku tu cuma 2 kaler je klu berkaler2 alamat berserabut la tgn aku ngan colouring! dgn bantuan anak2 aku yg mmg rajin membantu aku kt dapur bila diorng nmpak je aku bwk kuar mixer haaaa mula la masing2 nk menolong.. ada yg nk tolong susun acuan,sorng nak masukkn paper cup and mcm2 perangai la..and yg kecik lak menolong gak tp tolong kacau je..

mcm biasa bila aku buat sumthing utk dikunyah dh sah2 anak2 aku dlu yg sambar. mcm apam ni bru 1st round selesai masak trus licin ank2 mkn x sempat nk sejuk. maklumlah taruk inti coklat sure bdk2 suka. oklah y 1st round dh selamat,masuk la 2nd round yg dh masak pun sama letak je lesap gak.. mak aku kata mcmana la aku nk buat bisnes klu selesai je masak blom sempat ape2 dh selamat masuk perut anak2 aku. 



kaler combination mmg aku suka la klu kaler pink n green ni mmg ngam! hehe..initi mcm biasa aku taruk blueberry and chocolate.. filling lain aku tak suka sgt sbb nnti dh mcm2 rasa! lgi 1 apam polkadot ni nk kena nmpak gebu cmni bru cantik..

selesai je sesi apam polkadot ni..aku start la cari kain perca mak aku buat baju..elok lak ada kain jeans so dh potong2 bermula la episode aku yg menjahit tp harammmm nk pasang benang pun x reti kejap2 panggil mak aku bila benang putus..pun sama gak mcm buat apam tdi,aku tgk klu ada brg then aku leh buat.. ermmm x susah sgt pun just guna imaination and kreatif kita je..alih2 jdi la hasil yg cantik and yg penting lain dri org lain..



mula ingat nk buat choker tp memandangkan aku ni bertudung so aku kena la buat labuh skit... *(noted..ni pun kakak aku dh order suh buat choker)*.. so dh susun elok aku pun sambung la ngan rantai ape semua bagai jdi la sumthing yg aku rasa mesti aku sorang je ada...klu nk jual ni pun okay gak ni! tp not for sale la sbb aku buat yg ni pun just nk isi masa lapang yg drpda aku xde buat dok dpn tv mulut mengunyah je kn baik aku buat sesuatu yg boleh buat aku lupa pda aktiviti kunyahan..

lps ni my next DIY is PLEATED MAXI SKIRT..kain dh ada cuma nk buat pleat tu je yg malas skit..


and lps selesai maxi skirt mau jahit aku nyer kain satin utk shawl...

sekian rentetan utk hri ni nyer dose kebosanan aku!!

kbai..

assalamaualaikum


No comments:

Post a Comment